«صبا» ۴۲ تومان سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه مالی صبا تامین، با تصویب صورت‌های مالی، به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مالی صبا تامین با حضور بیش از ۸۷درصد سهامداران برگزار شد.

سید محمد جواد میر طاهر مدیر عامل گروه مالی صبا تامین در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا، گفت: انتقال سهام گروه مالی صبا از تابلوی فرابورس به تابلو بازار دوم بورس از مهم‌ترین دستاوردهای سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه خواهیم داشت افزود: در حوزه تامین مالی و بازار گردانی پیشرفت قابل توجهی داشته ام ، ۱۱/۵ همت مبلغ آخرین افزایش سرمایه بود که در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین ادامه داد: برنامه افزایش‌ سرمایه به سهامدار عمده ارائه کردیم. اگر قرار باشد بانک و بیمه بخریم‌ و تاصیکو هم افزایش سرمایه بدهد، ما هم افزایش سرمایه باید داشته باشیم.

به گفته میر طاهر در حال حاضر بزرگترین و اولین شرکت سرمایه گذاری هستیم که توانسته ایم بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص دهیم و تبدیل شدن به رهبر بازار در ارایه خدمات مالی و کسب حداکثری سهم بازارچشم‌انداز این گروه مالی برای سال ۱۴۰۶ ست.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در رابطه با تغییر پرتفوی بورسی گروه مالی صبا تامین گفت:گروه های بانکی علی رغم P/E خوبی که شامل هستند اما میزان تقسیم سود بسیار پایینی دارند، به همین دلیل استراتژی شرکت خروج از صنعت بانکداری است. باید خرید فلزات اساسی و پتروپالایشی‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: عمده پرتفوی غیر بورسی شرکت سنگ‌آهن مرکزی است و به دنبال بورسی کردن سنگ‌آهن مرکزی هستیم. مابقی پرتفوی غیربورسی مربوط به شرکت‌های خدمات مالی ماست.

میرطاهر با اشاره به اینکه با تقسیم سود و افت شرکت تاپیکو، پرتفوی شرکت از ۶۶ همت به ۵۵ همت رسیده است، افزود:خالص ارزش دارایی‌ها به واسطه خروج از بانکی‌ها و حرکت به سمت دیگر سهم‌ها از جمله پتروپالایشی‌ها افزایش یافته است.

میرطاهر درادامه مجمع مدیرعامل گروه مالی صبا تامین، تمام شرکت‌های شستا برای عرضه، ارزیابی می‌شوند، گقت:اگر ستاره خلیج فارس را IPO بتوانیم کنیم سهامدارن بسیار منتفع خواهند شد. در دولت جدید این نگاه وجود دارد این شرکت باید بورسی شود.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین با اشاره به اینکه در اصلاح پرتفو به سمت سهم‌های که به DPS می‌دهند، حرکت خواهیم کرد،گفت:درآمدهای عملیاتی ۷ درصد رشد داشته و امسال به ۷۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص بعد از کسر مالیات دست یافته ایم و درآمد سود سهام نیز ۳۲درصد رشد را داشته است.

در ادامه مجمع مدیرعامل گروه مالی صبا تامین، در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص عرضه سنگ آهن مرکزی گفت:مقاومتی برای عرضه سنگ‌آهن مرکزی از قبل وجود داشته است. مطالباتی از این شرکت داریم، جلساتی دراین باره در وزارت کار صورت گرفته است .همچنین پروژه گندله و آهن اسفنجی این شرکت در حال انجام است.

میرطاهر در پاسخ به سوالی که آیا شرکت در تغییر پرتفو از بانک به سمت فلزات اساسی، به موضوع مشکلات انرژی در صنایع فلزی و کاهش سود به این واسطه توجه دارید ؟ افزود: در فلزات اساسی شرگت بهترین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنیم. در حالی که ۱۰ سال یک سهم بانکی دارم و DPS پرداخت نمی‌کند و برای من هم امکان سرمایه‌گذاری خارج از بورس نیست، قطعا سرمایه‌گذاری در فلزات اساسی بهتر از بانک است. بیشتر به سمت پتروپالایشی متمایل هستیم.

وی در رابطه با روند ایجاد شرکت بیمه ای کنترلی اظهار داشت: باید قبل از خرید ، فروش و مالکیت هر نوع شرکت بیمه ای از وزارت اقتصاد و سازمان های مربوطه مجوز لازم را گرفت، به دلیل تغییر غیر منتظره دولت ، فرایندنقل و انتقال شرکت بیمه ای با مشکل رو به رو شد ،که در نهایت منجر به کنسل شدن این اتفاق شد.

میرطاهر تصریح کرد: از عمده ترین دلایل عدم رشد بازار سرمایه می توان به تفاوت قیمتی بسیار میان دلار نیما و بازار آزاد اشاره کرد چراکه تاثیر مستقیمی بر روند سود سازی شرکت ها خواهد گذاشت.

وی در رابطه با شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی اظهار داشت: در تمامی شرکت های تابعه شستا قرار است خدمات درون گروهی شامل خدمات بیمه و کارگزاری و لیزینگ ارائه شود، همچنین این شرکت ها برای پذیرش و عرضه در بورس مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت .

به گفته مدیرعامل گروه مالی صبا تامین خرید سهام یک شرکت بیمه کنترلی، بهینه‌سازی پرتفو سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، عرضه اولیه سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی، افزایش سقف صندوق‌های فعلی و توسعه صندوق‌های جدید، انجام اقدامات نهایی برای تاسیس شرکت لیزینگ، خروج از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه غیرمدیریتی وعرضه اولیه نفت خلیج‌فارس از مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت‌هستند.

مصوبات مجمع

در پایان مجمع شرکت گروه مالی صبا تامین به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال معادل«۴۲تومان» سود تقسیم شد همچنین به درخواست سهامداران، سود سهام‌داران حقیقی ۱۵ آبان تقسیم خواهد.

کد خبر 503921

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =